Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 r., w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej (Dz.Ust 2020, poz 1395), wprowadza się standardy organizacyjne teleporady w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ).
Teleporady.
Teleporady w Przychodni MILOWICE Sp. z o.o. w Sosnowcu odbywają się telefonicznie z możliwością uzupełnienia teleporady o wizualizacje problemów zdrowotnych. Potwierdzenie tożsamości Pacjenta odbywa się na podstawie danych wskazanych w dokumentacji medycznej lub deklaracji , np. numer PESEL, data urodzenia. Termin i godzinę teleporady ustala się telefonicznie. Pacjenci na teleporady zapisywani są do lekarza, do którego mają złożoną deklarację. Jedynie w przypadku nieobecności lekarza prowadzącego, możliwe jest umówienie teleporady u innego lekarza POZ. Personel medyczny, po zebraniu wstępnego wywiadu epidemiologicznego ustala datę i godzinę teleporady. Wyznaczona godzina teleporady jest orientacyjna, jednak odbędzie się w wyznaczonym na teleporadę dniu, w godzinach pracy lekarza. W uzasadnionych przypadkach, po konsultacji telefonicznej z lekarzem, możliwa jest wizyta w gabinecie lekarskim, z rozdziałem czasowym pacjentów na ustaloną wcześniej godzinę. Brak kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie teleporady, po trzykrotnej próbie kontaktu z pacjentem w odstępie nie krótszym niż 5 minut, powoduje anulowanie teleporady. W przypadku, gdy niezbędne z uwagi na stan zdrowia pacjenta świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady i musi odbyć się osobiście, okoliczność ta powinna być wcześniej ustalona przez lekarza w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym. O miejscu i terminie osobistej wizyty w Przychodni decyduje lekarz w czasie teleporady (gabinet lekarza POZ, izolatka).
Pacjent ma prawo do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym.
Pacjent może zarejestrować się telefonicznie, korzystając z następujących numerów: 32 293 86 40 ; 32 293 85 43 ; 32 363 08 50 Poradnia ogólna wew. 226 ; 214 Poradnia dla dzieci wew. 212
bądź elektronicznie drogą mailową: rejestracja@przychodniamilowice.pl
Uzyskanie e-recepty, e-skierowania oraz e-zlecenia na wyroby medyczne.
Uzyskanie e-recepty następuje podczas teleporady, pacjent otrzymuje czterocyfrowy kod w celu realizacji recepty w aptece lub w formie wydruku informacyjnego, który uprawnia do realizacji recepty.
Możliwe jest także uzyskanie e-skierowania i e-zlecenia na wyroby medyczne. Skierowania na badania dodatkowe uzyskane w czasie teleporady winny być odbierane przez pacjenta lub osobę upoważnioną.
Osoby cierpiące na choroby przewlekłe i regularnie zażywające te same leki, mogą odebrać kolejną e-receptę poprzez teleporadę, podając listę niezbędnych leków.
Wizyty w Punkcie Szczepień.
W punkcie szczepień mogą być przyjęte wyłącznie osoby zdrowe oraz dzieci tylko z jednym opiekunem.
Środki bezpieczeństwa
Przy wejściu do budynku przychodni obowiązuje kontrola temperatury ciała, ograniczenie liczbowe pacjentów, maseczka zakrywająca usta i nos pacjenta, dezynfekcja rąk przy wejściu. Osoby towarzyszące, opiekun, może być obecny tylko w przypadku wizyty osoby nieletniej bądź osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności.
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.